درآوردن اشيا از توالت و چاه فاضلاب

افتادن هر شي خارجي در لوله فاضلاب يا لوله توالت يكي از اتفاقات بدي است كه ممكن است براي همه پيش بيايد و قطعاً حس خوبي براي كسي به دنبال نخواهد داشت. البته كه توصيه مي كنيم در اين زمان قبل از اينكه دست به كار شتابزده اي بزنيد، از ريختن آب اضافي به داخل لوله خودداري كنيد  و شماره يكي از شعب لوله بازكني تهران را بگيريد تا سرويسكاران با تجهيزاتي كه در اختيار دارند، در محل حاضر شوند و نسبت به خارج كردن شي از لوله فاضلاب يا توالت اقدام كنند. البته ما در اين مقاله قصد داريم تا شما را با 3 روش خارج كردن اشيا از لوله آشنا كنيم.

 

هميشه به اين مساله دقت داشته باشيد كه محل اتصال كاسه توالت با لوله فاضلاب تنگ و باريك است و اگر با دست اقدام به خارج كردن شي افتاده در لوله بكنيد، احتمال آسيب ديدن دست شما بسيار زياد است. پس توصيه مي كنيم قبل از اينكه خودتان دست به كار شويد و بخواهيد شي را از لوله خارج كنيد، با يك چراغ قوه محل افتادن شي را بررسي كنيد و مطمئن شويد كه در دسترس هست، سپس اقدام كنيد.

 

اولين اقدام پس از افتادن شي در توالت چيست؟
 

 

پس از تماس هايي كه با شعبات مختلف لوله بازكني حتي شماره تخليه چاه تهران، گرفته مي شود اولين توصيه اين است كه آرامش خود را حفظ كنند و دست به كار عجولانه اي نزنند. همينطور موارد زير گوشزد مي شود تا سرويسكاران به محل برسند.

 

·         بعد از افتادن شي در داخل لوله و چاه توالت، از توالت استفاده نكنيد و اگر در توالت عمومي اين اتفاق افتاده است، اجازه ندهيد كسي از توالت استفاده كند. زيرا آبي كه داخل لوله ريخته مي شود، باعث مي شود شي به سمت چاه هدايت شود و از دسترس خارج شود.

 

·         به توصيه هاي اطرافيان دقت نكنيد و اجازه ندهيد افراد غيرمتفرقه براي درآوردن شي اقدام كند چون كاري كه افراد نابلد انجام مي دهند، به مراتب كار را براي تكنسين ها سخت تر مي كند.

 

·         از وارد كردن اجسام نوك تيز نظير سيخ و يا ميل در لوله پرهيز كنيد چرا كه ممكن است مشكل ديگري نظير سوراخ شدن لوله به مشكلات شما اضافه شود.

 

·         اگر توالت سنتي يا ايراني باشد، در نظر داشته باشيد كه فاصله قسمت تحتاني سيفون آن تا كف سرويس بهداشتي بين ۳۰ تا ۶۰ سانتيمتر است. اين مساله را در نظر داشته باشيد و طول وسيله اي كه براي خارج كردن شي از توالت، انتخاب مي كنيد، از اين مقدار كمتر نباشد.

 

·         در برخي موارد هم استفاده از آهن ربا مي تواند كارساز باشد.

 

عمده اجسامي كه افتادن آنها در لوله بسيار مرسوم است و افراد بيشتر تماس مي گيرند، موارد ذيل است:
 

افتادن صابون در توالت فرنگي

افتادن صابون در دستشويي ايراني

افتادن مهر در توالت

افتادن سكه در دستشويي

افتادن دعا در دستشويي

افتادن خمير دندان در توالت

افتادن كرم در توالت

افتادن لوازم آرايشي در توالت

افتادن دستگيره در در چاه توالت

افتادن سوييچ و كليد در توالت

افتادن درب اسپري و شامپو در چاه توالت

افتادن ژيلت در توالت

 

4 روش فوري براي درآوردن اشيا از توالت
 

درآوردن شي از لوله به وسيله دست
 

اولين و پيش پاافتاده ترين روشي كه به فكر همه مي رسد اين است كه دستشان را داخل لوله كنند و شي را خارج كنند. اما همين مساله ساده مي تواند به يك خطر جاني براي شما پيش بيايد. قابل از اينكه بخواهيد اين كار را انجام دهيد، ارتفاع و قطر لوله اي كه شي در داخل آن افتاده است را بررسي كنيد و آن را با سايز دست خود مقايسه كنيد. در مواردي كه ارتفاع لوله بيشتر از 30 سانت باشد،  توصيه اكيد مي كنيم كه دستتان را داخل لوله نكنيد چون در اين صورت براي اينكه بتوانيد به جسم افتاده در لوله دست پيدا كنيد، مجبور مي شويد دست خود را تا آرنج داخل لوله كنيد و اگر دست شما چاق هم باشد، به احتمال زياد دستتان در لوله گير مي كند و موجب آسيب و ورم دستتان مي شود. پس از اينكه ارتفاع و قطر لوله را سنجيديد، يك دستكش بپوشيد و دستتان را تا سيفون داخل لوله كنيد و فقط حواستان باشد كه شي را به سمت چاه هدايت نكنيد كه از دسترس خارج شود. اگر شي را پيدا كرديد آن را خارج كنيد و به خوبي ضدعفون كنيد. 

درآوردن شي از لوله به وسيله قلاب


 

وسيله اي به نام چنگك وجود دارد كه جزو تجهيزات سيار شركت هاي لوله بازكني صادقيه است كه براي خارج كردن اشيا از لوله بسيار كاربرد دارد. اما اگر فكر مي كنيد خودتان مي توانيد اين كار را انجام دهيد و چنگك نداريد، از يك آويز فلزي لباس كمك بگيريد و و آن را به كمك انبردست صاف كنيد و سر آن را به شكل قلاب خم كنيد. با احتياط قلاب را داخل لوله حركت دهيد و سعي كنيد مثل ماهي، شي را با قلاب به سمت بيرون از لوله بكشيد.

 

درآوردن اشيا از توالت با جارو برقي
 

يكي از كاربردي ترين وسيله هايي كه در اينگونه مواقع مي تواند به كمك شما بيايد، جاروبرقي هايي است كه به دكمه تر و خشك يا آب و خاك مجهز باشد. به كمك اين جاروبرقي مي توانيد تمامي آنچه كه در داخل لوله وجود دارد را به داخل كيسه جارو بكشيد. زماني كه مطمئن شديد داخل لوله چيزي باقي نمانده است، كيسه جارو را در فضايي نظير حمام خالي كنيد و به دنبال شي گمشده خود باشيد. شايد يكي از مطمئن ترين روش ها براي خارج كردن اجسام از داخل لوله، همين روش جاروبرقي باشد.

 
خارج كردن شي افتاده در دستشويي با بلند كردن توالت فرنگي
 

گاهي هم شي نظير سوئيچ، انگشتر، سنجاق سينه و يا هر شي ديگر داخل لوله توالت فرنگي مي افتد. در اينگونه مواقع به احتمال زياد، در قسمت زانويي كه در زير كاسه توالت فرنگي قرار دارد، گير مي كند. براي اينكار هم مي توانيد خودتان به وسيله كاردك، چسب اطراف كاسه توالت فرنگي را بتراشيد و با احتياط كاسه توالت را بلند كرده و در جاي ديگري بگذاريد. حال با خيال راحت لوله را بررسي كنيد و با دست، قلاب يا جاروبرقي سعي كنيد كه شي افتاده در لوله را خارج كنيد. در مرحله بعد كاسه توالت فرنگي را مجدد به سرجاي خود برگردانيد و دور آن را چسب مخصوص بزنيد.

 

تماس با لوله بازكني صادقيه براي خارج كردن شي از لوله
 

اما اگر لوله را بررسي كرديد و ديديد كه با هيچ يك از اين روش ها نمي توانيد شي افتاده در توالت يا لوله فاضلاب را خارج كنيد، پيشنهاد مي كنم همان ابتدا با يكي از شماره هاي شركت، تماس بگيريد و از آنها بخواهيد كه به كمك شما بيايند.

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها:

بازدید: <~PostViwe~>

[ ]